sobota 28. ledna 2017

Zimní toulky za kávou

Článek po více než měsíci? Myslím, že na to už jste si u mě trochu zvykli. Mě samotnou to dost štve, ale bohužel okolnosti posledního měsíce mě donutili, že jsem se k blogu moc nedostala, respektive na něj vůbec neměla myšlenky. Stala se mi dost závažná a smutná rodinná událost, tím vás nechci zatěžovat, ale myšlenky se mi dostávaly jinam než k psaní, blogování a pečení. V půlce ledna jsem nastoupila na hlavní úvazek do staronové práce, která je ale časově dost náročná, navíc teď jsem mimo Prahu a dojíždím každý den. Do toho mám ještě jednu práci a večer v půl desátýpadám únavou. Mám ale spoustu nápadů na články a recepty, navíc se u mě teď budete častěji setkávat s videi, i když trochu jiné než u datlových kuliček. Teď ale klasická a mnou milovaná rubrika Sweet trips aneb moje objevování kaváren. Za posledních pár týdnů jsem konečně naštívila místa, do kterých jsem už dlouho chtěla. Tak jdeme na to.

Café Martin

To jsem takhle jednou potřebovala zabít asi 30 minut než se sejdu se Šárkou a vyrazíme na koncert. Jela jsem z Karlína směrem na Florenc a na Café Martin jsem koukala už dlouho, protože okolo něj jezdím do práce. Konečně jsem na něj ale měla čas, takže jsem toho využila a posadila se. Kavárna je to útulná, navíc část obsluhy je postižená, což je super, že se mohou i oni zapojit do normálního života a navíc jsou tam všichni hrozně milý. Káva sice trochu průměr a jejich dortíky jsem nestačila ochutnat, ale brzo tam zase vyrazím.

Cappuccino:  42 kč


Nejen z cukru

Kavárna Nejen z cukru se nachází na Vinohradech kousek od zastávky Vinohradská tržnice a je to jedna z těch kaváren, která se teprve zajíždí. My s mámou jsme tam odpoledne dva dny před Štědrým dnem byli sami, ale určitě ne naposledy, protože nejen kafe, ale i dorty byly fakt skvělé. Mají tam na výběr z několika hodně luxusních zákusků, že člověk ani nevím, co si má dát dřív. Já jsem zvolila čokoládovou profiterolku s jemným krémem a máma oříškový dortík. Oboje fakt pecka, navíc kavárna je moc utulná, obsluha příjemná, zkrátka fajn místo. 

Cappuccino: 45 kč 
Dortík ořechový: 49 kč 
Profiterole tmavá: 35 kč


La Boheme Café 

Kavárnu, která má dvě pobočky kousek od sebe, jsem si okamžitě zamilovala. Vyrazily jsme do ní s Hankou poté, co jsem na ní vždycky koukala z tramvaje. Jedno příjemné páteční dopoledne jsem si tam dala flat white (naprosto WOW) a skvělý karamelový cheesecake, přestože nejsem moc velkou fanynkou cheeseke. Tenhle byl ale nádherně jemný, vůbec ne přeslazený, zkrátka snový. Následně jsem si dala i malinový čaj, nádherně voňavý a akorát silný. Vážně nádherné místo, do kterého se určitě brzy vrátím.

Flat white: 70 kč
Cheesecake: 85 kč
Malinový čaj: 65 kč



Coffee room

Strašně dlouho jsem do Coffee room chtěla. Ne kvůli jejich avokádovému toastu, protože já avokádo moc nemusím. Ale protože je to prostě Coffee room. Vyrazila jsem tam s Kačkou na snídani a o jejich skvělém domácím kynutém koláčku budu snít ještě dlouho. Byl skvělý!! I když to je slabé slovo. Na rozdíl do croisantu domácí. Ten mě trochu zklamal, ale chápu, že upéct croisant je trochu level nahoru. Flat white taky nezklamalo, to je zkrátka jistota. A opět, do Coffee room se brzo vrátím. Ještě že je na Vinohradech, kde moje mamka pracuje.

Flat white: 65 kč
Povidlový koláček:
Croisant: 30 kč



VNITROBLOCK

Kdo by neznal kluky z Radlické, kulturní sportovna a Kavárna, co hledá jméno? Myslím, že všichni, kdo zaregistrovali tyhle dva podniky a ty aktivní kluky, co to mají všechno na svědomí, zaregistrovali i VNITROBLOCK. Vydala jsem se tam jednou s Jájou na schůzku a musím říct, že se mi tenhle prostor líbí víc než Kavárna, co hledá jméno. Přijde mi tak nějak víc sympatičtější a milejší. Je fajn, že v prostoru, který je fakt velký, najdete i kino a malý designový obchůdek, klasika trochu hipster style. Navíc mám ráda prostory, kde je každá židle a stůl jiný a vše tomu dominuje bar. Přesně takhle to vypadá i ve VNITROBLOCKU, což se mi líbí. Snad tomu tak bude i nadále.

Borůvkový koláč:  55 kč
Flat white: 65 kč



Jonas Reindl - Vídeň

Uprostřed prosince jsme s Janičkou vyrazily na dva dny do Vídně. Potřebovaly jsme si odpočinout, načerpat novou energii a vánoční inspiraci. Původně jsem vám o tom chtěla i něco napsat, ale neměla jsem moc času a pak už ty zmiňované myšlenky na blogování. Navíc pak už mi to přišlo dost pozdě. K čemu psát článek o vánoční Vídni v půlce ledna? Ale o téhle úžasné kavárně vám napsat musím. Na doporučení Kačí ze Smooth Cooking jsme vyrazili do Jonas Reindl coffee a byly nadšené. Vyzkoušely jsme cappuccino a já neodolala skvělému višňovému koláči, který byl stopro domácí, nádherně tvarohový a fakt delikátní. Janča si nedala a myslím, že dost litovala (že jo Jani? :D). Ale jako správná kámoška jsem jí samozřejmě dala ochutnat. Jediná nevýhoda byla, že se nedalo platit kartou. Rozhodně ale ve Vídni na tuhle kavárnu nezapomeňte a zkuste jí.

Cappuccino: 3.20 euro
Koláč: 3.90 euro



Žádné komentáře:

Okomentovat