neděle 5. února 2017

Citronový koláč s malinami a vanilkou

Vlastně už přesně nevím, proč jsem se rozhodla vyzkoušet právě tenhle recept. Možná to bylo tím, že jsem seděla nekonečně dlouho u počítače, psala o jídle do práce a natrefila jsem na recept z časopisu FOOD. Téma bylo bezlepkové vaření a pečení, kde se skrýval i limetkový koláč z rýžové mouky. Já jsem ale neměla ani limetku, ani rýžovou mouku. Tak jsem trochu zaiprovizovala a udělala citronový koláč z klasické hladké mouky. Ochutnávala ho máma i babička a obě byly nadšené, přestože máma není moc velkou fanynkou sladkého. Maliny jsem pořídila v Kauflandu za dvacku a říkala si, že je to tak trochu zázrak sehnat v lednu maliny, navíc byly moc dobré a šťavnaté.

 


Citronový koláč s malinami a vanilkou

100g hladké mouka
50g mletých lískových oříšků
50g mletých mandlových oříšků
2 lžičky prášku do pečiva
1 vanilkový lusk
180g cukr krupice
3 citrony
4 vejce
125g malin
sůl
moučkový cukr na ozdobení 

Postup: 
1. Nejdříve si smíchejte všechny suché ingredience; mouku, mleté lískové oříšky, mleté mandle, prášek do pečiva, sůl, nastrouhanou citronovou kůru a semínka z jednoho vanilkového lusku.
2. Žloutky smícháme s 80g cukru a v robotu (konečně mám k dispozici robot!) je smícháme do pěny, aby se nám cukr rozpustil. Přidáme 3 lžíce vroucí vody a opět šleháme. Žloutkovou pěnu přidejte do sypkých surovin. Z bílků si vyšlehejte tužší sníh (nemusí být úplně skvěle vyšlehaný, ale měl by alespoň trochu držet). Troubu si předehřejte na 180 °C a sníh přidejte po částech do těsta. Vždy přidejte část a opatrně promíchejte. Celou směs promíchejte a vložte do formy vymazené máslem. Pečte asi 40 minut.
3. Mezitím si připravte citronový rozvar. Svařte citronovou šťávou z obou citrónů se 100g cukru, cukr by se měl úplně rozpustit. Ještě horký rozvar nalijte na teplý koláč a nechte vychladnout. Ozdobte malinami a pocukrujte moučkovým cukrem.





Žádné komentáře:

Okomentovat