středa 20. května 2015

Banánové cup cake s vanilkovým krémem z žervé a vlašským ořechem

Tak mám za sebou svůj první a úspěšný Restaurant Day. V sobotu 16. května jsem spolu s mojí pomocnicí Anetkou, dvěma taškama a čtyřma krabicema plný dobrot vyrazily směr Ateliér Malířství a kreslení na Balbínovce v Praze a čtyři hoďky prodávaly a nabízely dobroty. Abych se přiznala, ze začátku se mi na Restaurant Day moc nechtělo, protože jsem neměla dezerty ozkoušená, nestíhala jsem si sehnat věci a hlavně jsem měla v sobotu zápočťák, na který jsem se totálně nestíhala učit. Pak jsem se nějak hecla a čtvrtek a pátek dopoledne trávila v práci a odpoledne opatlaná cukrem, červená od řepy a zaprášená moukou. Sice jsem tvořila jen pět věcí, ale kdo mě už navštívil ví, že moje pidi kuchyň prostě tolik věcí nezvládla. Takže mi občas vypadadly pojistky, nádobí myla neustále a večer padala únavou. Na učení samozřejmě skoro nebyl čas. Test mi sice úplně nevyšel, ale jen o pár bodíků, což mě fakt štve. Restaurant Day dopadl podstatně lépe. Sice kvůli hokeji a krásnému počasí nebylo tolik lidí, ale já si to užila a navíc zjistila, co všechno bude potřeba na Apetit piknik, který je už skoro za měsíc.
Postupně vám sem budu přidávat receptíky a dobrůtky a od června plánuji speciální kuchařské příspěvky. Všechny totiž bude spojovat jedna surovina a vy už teď můžete hádat, co je nejvíce reprezentuje právě můj nejoblíbenější měsíc. Dneska začneme cup cake, který měly klasicky největší úspěch a nejvíc prý chutnali. Já nevím, zatím sem neměla moc chuť ochutnat :)





Banánové cup cake s vanilkovým krémem z žervé a vlašským ořechem

21 cup cake
Doba pečení: 30 minut

Suroviny na korpus
:
50 gramů rozměklého másla
150 gramů cukru krupice
1 balení vanilkového cukru
3 vejce
150 gramů mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička jedlé sody
1 lžička skořice
špetka soli
2 zralé banány
100 ml kefíru
70 gramů vlašských ořechů


Suroviny na krém:

70 gramů rozměklého másla
100 gramů žervé (Lučina bohatě postačí)
50 gramů tučného tvarohu
4 polévkové lžíce moučkového cukru
šťáva z 1 citronu
1 lžčika vanilkového aroma
21 vlašských ořechů na ozdobení



Postup:

1. Úplně první začneme s banány, které rozňahňáme na kašičku. Klidně v ní i můžete kousky nechat, v troubě se stejně pak všechno zpeče dohromady. Poté si připravíme suchou směs, tedy vanilkový cukr, mouku, prášek do pečiva, skořici a sůl a důkladně vše promícháme. Máslo, cukr a vejce utřete do směsy, můžete použít i mixér, jako já, je to koneckonců rychlejší. Poté smíchejte s moučnou směsí, přilejte kefír, banány a rozemleté ořechy a důkladně všechno promíchejte. Všechno by se mělo spojit a v těstě by neměly být hrudky.
2. Troubu si předehřejte na 170°C. Plech na muffiny vyskládejte papírovými košíčkami a začněte plnit cca do poloviny. Poté dejte péct cca na 25 až 30 minut. Upečené košíčky poznáte, že do nich píchnete špejlí, na které vám nezůstane přilepené těsto. Poté vyskládejte na mřížky, nechte plech vychladnout a můžete pokračovat v pečení :).
3. Během chladnutí si připravte krém. Žervé, tvaroh, máslo a cukr projeďte v mixéru. Teď si ale můžete vybrat dvě varianty. Buď vynecháte máslo, krém tak bude světlejší, tužžší a trošku dietnější. Nebo máslo přidáte a pak to bude hodně tekuté a trochu nažloutlé, což ale ve výsledku vlastně nevadí. Přesto bych příště máslo vynechala. Následně dodejte citrón a vanilkové aroma, průběžně ochutnávejte ať víte, čeho přidat a s čím už přestat. Poté dejte zatuhnout do ledničky a krém na cup cake dávejte až jsou opravdu hodně vychladlé, ideálně v den akce. Dozdobte vlašským ořechem a máte vystaráno.



A takhle to vypadalo u mého "stánečku". Líbí? Brzy přidám další receptíky, těště se! :)

4 komentáře:

  1. Děkuji moc. Jsou navíc i moc dobré, banán těsto krásně zvláční :)

    OdpovědětVymazat
  2. Asi v rámci další prokrastinace vyzkouším :-) Vypadají krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji moc, taky se mi při prokrastinaci pece nejlépe 😄 dej pak vedet, jak dopadli ☺️

      Vymazat