sobota 18. listopadu 2017

Bábovka z máslové dýně s medem a čokoládou

Já nejsem moc velká fanynka dýně. Hokaido mi vadí svou vůní, a když jí upeču a udělám z ní "kaši", tak i svou konzistencí. Co mi ale už tolik nevadí, je máslová dýně. Ta mi totiž hrozně připomíná klasický žlutý meloun. Vtipné je, že když jsem to řekla mamce, tak se mnou souhlasila, i jí totiž dýně meloun připomínala. Protože se nám ale na zahradě urodilo spoustu dýní, rozhodla jsem se, že s nimi něco spáchám. Volba padla na klasickou bábovku, kterou jsem ale obohatila kousky čokolády, osladila medem a zvláčnila právě máslovou dýní. Právě díky té dýně vydrží bábovka mnohem déle a navíc je to další potvrzení toho, že zelenina je v pečení zkrátka zázrak.


Bábovka z máslové dýně s medem a čokoládou

Suroviny:
 1/2 máslové dýně
3 vejce
6 lžic medu (před pečením si ho nechte rozpustit, lépe se s ním pracuje
150 ml slunečnicového oleje
200 gramů hladké mouky
50 gramů špaldové mouky
20 gramů kypřícího prášku
150 gramů čokolády


Postup: 
1. Troubu rozehřejeme na 180° C míchat. Mezitím si oloupeme dýně a nastrouháme ji najemno. Do žloutků, oleje a medu přidáme nakrájenou čokoládu, klidně i na větší kusy, během pečení se kousky hezky rozpečou. Do směsy nasypeme dýni a opět promícháme. Já vždycky nechávám promíchat jednotlivé suroviny, aby se do sebe hezky vmísily.
2. Ke směsi přidáváme postupně i obě mouky a robot necháme zapnutý, aby se mouky spojily se směsí. Nakonec ještě kypřící prášek a špetku soli. Důkladně promícháme a necháme na chvilku odpočinout. Mezitím (nebo během) ušleháme v robotu bílky na sníh. Trvá to cca 20 minut, nebojte se větší rychlosti. Robot to zvládne a bílky budou rychleji našlehané. Nakonec opatrně a postupně zamícháváme bílky do směsy, tak ale aby sníh nespadl.
3. Přelijeme do máslem vymazané formy a dáme péct na 45 - 50 minut na 180° C. Opět záleží na typu trouby, každá peče trochu jinak. Po upečení poprášíme moučkovým cukrem.



4 komentáře: