neděle 26. listopadu 2017

Dýňový koláč s mascarpone

Tak jo sice jsem v článku o bábovce říkala, že dýně nemusím, zvláště tu hokaido, ale musím říct, že tenhle dýňový koláč mě možná přinutí je minimálně ochutnat. Posledních pár dní testuji na Apetit piknik, který je už druhý prosincový víkend od 8. - 10.12 a my se tam spolu můžeme potkat v sobotu a neděli 9. a 10.12. Jednou z věcí, kterou tam budete moci ochutnat, je tenhle skvělý dýňový koláč z hokaido dýně. Náplň je neuvěřitelně jemná a správně mazlavá, jak se vyjádřil jeden z mých testovačů :). Další dýňovka je tady, tak jdeme na to.




Dýňový koláč s mascarpone

Suroviny na těsto
250 gramů hladké mouky
125 gramů másla
1 vajíčko
4 lžíce vody

Suroviny na náplň
1 menší hokaido dýně
2 vejce
6 lžíce cukru 
6 lžic mascarpone
šťáva z 1/2 citrónu
6 lžiček skořice
2 lžičky mletého zázvoru
3 rozdrcené hřebíčky

1 žloutek na potření

Postup: 
1. Hned na začátku si oloupejte dýni (já to dělám škrabkou), vydlabejte a nakrájejte na menší kousky. Ty dejte do trochu vody a nechte vařit na mírný stupeň cca 1 hodinu. Dýně musí být měkká, aby šla rozhňahňat. Jakmile dýně vystydne, slijeme přebytečnou vodu a dýni rozmačkáme a dáme stranou. Já tyhle věci dělala den předtím.
2. Když dýně odpočívá, uděláme si těsto. Recept na moje křehké těsto jsem vám jsem dávala už několikrát, ale opakování je matka moudrosti, tak jdeme na to. Do robotu si dáme hladkou mouku, rozměklé a na kousky nakrájené máslo a vajíčko. Postupně přidáváme i vodu a vypracujeme hladké a vláčné těsto. To zpracujeme na placku, zabalíme do alobalu a dáme odpočívat do ledničky, minimálně na hodinu.
3. Těsto po odpočinutí vyjmeme z lednice, znovu propracujeme a rozválíme do kruhu. Přemístíme do máslem vymazané formy, ořežeme okraje, aby nic nepřesahovalo mimo formu, lehce propícháme vidličkou a dáme péct do předehřáté trouby na 180° C na 10 minut. Zbytek těsta necháme, budeme z něj vykrajovat hvězdičky či cokoliv jiného, co vás napadne.
4. Mezitím si připravíme náplň. Do robotu dáme dýňové pyré,  vejce, cukr, mascarpone, šťávu z citrónu a koření. Já vždy po každé surovině nechala projet robot, aby se vše lépe propracovalo. Koření můžete přidávat podle chuti, já mám ráda více skořice, ale záleží na vás, co máte nejraději. Směs nalijeme do zchladlého těsta a dáme péct na 160° C na 30 minut.
5. Mezitím si ze zbytku těsta uděláme různé tvary, já kvůli vánoční tématice zvolila lístečky, ale jak říkám, je to na vás. Po 30 minutách vyjmeme koláč a pokryjeme jej hvězdičkami a pomažeme žloutkem. Dáme znovu péct na 20 minut na 180° C.






2 komentáře:

  1. Zajímavý recept. Dýně taky moc nemusím, ale vypadá to zajímavě a lehce. Takže vyzkouším.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dýni popravdě taky moc nemusím, ale tady dodá krému tu správnou lehkost. Dávám hodně koření a skvěle se k dýni hodí :) Vyzkoušej :))

      Vymazat