sobota 15. dubna 2017

Citronový velikonoční beránek

Přiznám se, že letos je to snad poprvé, co nějak výrazně řeším Velikonoce. Asi je to tím, že letos je opravdu trávím skoro celé na vesnici, kde teď přebývám. Jen na jeden den si sjedu s Šárkou na Moravu, ale velikonční tradice se mi letos asi nevyhnou. Rozhodla jsem se jim jít naproti a poprvé upéct i domácího beránka, protože ty kupované se mi hnusí už od pohledu. Aby to nebylo tak nudné, obohatila jsem ho citrónem a musím říct, že jsem nadšená. Beránek se mi sice trošku připekl, ale na chuti mu to vůbec neubralo. Beránek se tradičně jí až na Velikonoční neděli, já už ho rozkrojila v sobotu, za prvé abych ho ochutnala, ale hlavně aby ho mohla vyzkoušet i Šárka. Doufám, že úspěch bude mít i u ní.. 




Citronový velikonoční beránek
1 menší forma

Suroviny:
350 gramů polohrubé mouky
špetka soli
300 gramů cukru krupice
1 lžíce prášku do pečiva
4 vajíčka
170 gramů rozměklého a na koustky nakrájeného másla
 2 lžíce smetany
5 lžic mléka
5 lžiček citronové sušené kůry
šťáva z půlky citronu
kůra z půlky citronu
kousky karamelu na oči
moučkový cukr na posypání

Postup: 
1. Nejraději začínám pracovat se suchými surovinami a ani beránek nebyl výjimkou. Smíchala jsem tedy mouku, prášek do pečiva a sůl a důkladně promíchala. Poté jsem postupně přidávala vajíčka, máslo, smetanu a mléko. Opět důkladně promíchala a nakonec přidala všechny citronové složky. Mělo by vám vzniknout hladké a vláčné těsto, pokud v něm budete mít kousky másla, nezoufejte, během pečení se rozpustí. 
2. Troubu si předehřejte na 150°C a těsto nalijte do vymazané formy. Rovnoměrně rozetřete, aby těsto bylo i v uších a ocasu beránka. Dejte péct na 150°C na cca hodinu. Já měla beránka i po 60 minutách stále neupečeného, na cca 10 minut jsem přidala na 180°C, ale přikryla ho alobalem, protože mi už začal trochu více zlátnout. Jakmile vám ve formě dojde a vystydne, vyklepňete ho. Jako oči vám poslouží například různé druhy sušeného ovoce, mandle nebo jako mě, kousky karamelu. Nakonec posypte moučkovým cukrem.




Žádné komentáře:

Okomentovat